6 BULAN DAP MEMERINTAH PULAU PINANG


KEJAYAAN PAKATAN RAKYAT BUAT MELAYU DAN ISLAM DI PULAU PINANG

1.Pada 24 Julai, Chow Kon Yeow (Exco Kerajaan Negeri Pulau Pinang) berkata kerajaan negeri PKR dan DAP di Pulau Pinang bersedia menunaikan janji melabelkan jalan dengan bahasa tambahan, selain bahasa kebangsaan di Pulau Pinang. Nama jalan akan dibuat sebagaimana cadangan Teresa Kok pada 14 Februari 2008.

2.26 Mei 2008, Kit Siang telah berkata tidak perlu lagi Ketuanan Melayu. Hak istimewa Melayu dan Agama Islam akan dikesampingkan

3.Lim Guan Eng (Ketua Menteri DAP Pulau Pinang, anak Kit Siang) secara terbuka menolak perlaksanaan pemerintahan Islam di negeri-negeri yang dimenangi oleh Pakatan Rakyat dalam akhbar The Star, mukasurat 16, 16 Jun 2008.
4.DEB dihapuskan ketika DAP mula memerintah Pulau Pinang). Pada 22 Jun 2007, Thierry Rommel (Ketua Delegasi Suruhanjaya Kesatuan Eropah, EC) mengkritik secara terbuka DEB yang memberi keistimewaan pendidikan, pekerjaan, perniagaan dan beberapa bidang lain kepada orang Melayu dan bumiputera lain.

5.. Penjualan arak secara terbuka dan lelongan arak di Karnival Belia bertempat di Auto City Juru.

6.. Lim Guan Eng ketika berucap ringkas di pekarangan JKM Butterworth menegaskan, 7642 orang fakir miskin diberikan sekampit beras sebagai hadiah tanda prihatin kerajaan terhadap masalah yang melanda negara sekarang ini.APAKAH PEMBELIAN BERAS INI MELALUI TENDER TERBUKA ATAU TERTUTUP?SIAPAKAH YANG MEMPEROLEHI TENDER INI?JUAK DAP ATAU PKR?

8. PEMBERIAN RM 100.00 PADA GOLONGAN MISKIN.MEKANISME APA YANG LIM GUAN ENG NAK GUNA.GUNA MEKANISME BERCAKAP AJELAH. RAMAI ORANG ISLAM YANG MISKIN TAK DAPAT
9. REBET AIR RM 100.00 MENGAPA MENYUSAHKAN ORANG TERUTAMA MELAYU LUAR BANDAR.PERMUDAHKAN SAHAJALAH.
10. Pembatalan pembelian kereta Exco bernilai RM 500 ribu. Kemanakah wang ini digunakan? Untuk rakyat atau untuk kawan-kawan?
11. Pengubahsuaian rumah rehat bersebelahan rumah Dato' SUK bernilai RM 300 ribu.Bukankah ini pembaziran. Kos sebenar tak sampai RM 40 ribu.
12. Perlantikan Jeff Oii sebagai ketua staf kerajaan negeri. Sat pembaziran wang awam.Elaun DUN , Elaun ahli Parlimen dan elaun Ketua Staff di rembat oleh orang yang sama. Kata nak kurangkan pembaziran.
13. Ambil peruntukan sedia ada bernilai RM 7 juta untuk umat Islam Pulau Pinang.
14. Jual tanah sehingga Melayu bakal tiada tanah. Free Hold kepada hak milik.Melayu tak dapat nak beli sebab kos pertukaran hak milik berjumlah RM 200 ribu.
15. Menghina Khalifah Islam Umar Abdul Aziz dengan menyatakan bahawa beliau akan mengikut cara Umar Abdul Aziz.
Banyak lagi nak cerita. Ini baru 6 bulan perintah. Tunggulah derita 4 ke 5 tahun lagi.