TAKBIR!!WALAUPUN TIDAK BERSALAH DATO' NAJIB BERSUMPAH DENGAN NAMA ALLAH DI DALAM MASJID


BUKIT MERTAJAM 22 Ogos - Datuk Seri Najib Tun Razak (gambar) malam ini melafazkan sumpah di depan jemaah Masjid Guar Perahu di sini bahawa beliau tidak terlibat atau mengenali wanita Mongolia, Altantuya Shaaribuu. “Wallahi, Wabillahi, Watallahi. Bahawasanya saya tidak terlibat dan mengenali wanita Mongolia yang dikaitkan dengan diri saya. ‘‘Biarlah Allah menjadi saksi di dalam Masjid Guar Perahu yang mulia ini.


Saya tidak mahu kata ini sumpah rasmi atau tidak, tapi ini urusan saya dengan Allah. Apa pun tohmahan, saya percaya saya berdiri di atas prinsip yang benar,” kata Timbalan Perdana Menteri. Pada majlis itu, Konsul Kehormat Mongolia di Malaysia, Datuk Syed Abdul Rahman Al-Habshi yang turut berucap berkata: “Sumpah Datuk Seri Najib benar dan diakui Datuk Seri Najib tiada kaitan dengan Altantuya.


” Syed Abdul Rahman berkata, apabila kes pembunuhan Altantuya berlaku, beliau adalah orang Malaysia pertama yang mempunyai maklumat itu dan beliau juga merupakan “orang pertama pergi ke Mongolia dan telah membuka semua peti besi yang mengandungi dokumen Altantuya”. “Tiada satu dokumen pun, mahupun gambar, mahupun video yang babitkan Datuk Seri Najib,” katanya. Terdahulu, Najib yang menyempurnakan solat Isyak di masjid itu menyampaikan peruntukan sebanyak RM1.4 juta kepada masjid dan surau untuk seluruh kawasan Dewan Undangan Negeri Penanti di sini.


Sepanjang kempen pilihan raya kecil Parlimen Permatang Pauh ini, para penyokong Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang diterajui oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim sering mengaitkan Najib dengan wanita Mongolia tersebut. Malah, dalam ceramah Anwar, beliau secara sinis mencerca Najib sebagai individu yang terlibat dalam pembunuhan bekas model tersebut. Najib berkata, sumpah yang dilafazkan olehnya itu tidak bermakna beliau mahu sesiapa tampil membuat perkara yang sama.


‘‘Ini tidak bermakna saya nak ajak orang lain untuk sumpah atau tak sumpah. Masing-masing buatlah keputusan sendiri. “Tetapi kalau dia nak ejek saya, momokkan saya, saya tetap berdiri di atas landasan yang benar,” katanya