PERCATURAN POLITIK ANWAR YANG MENJAHANAMKAN RAMLAN PORIGI


24 Ogos. Bandar Perda.Sekali lagi blogger amat kecewa dengan tindakan Anwar yang takut untuk melafazkan sumpah laknat di dalam Masjid Perda seperti yang dilaporkan oleh kawan-kawan blogger dari Yayasan Aman Penanti. Apa yang menyedihkan lagi, program yang sepatutnya tertumpu kepada Anwar telah berubah kepada Ramlan Porigi. Ramlan Porigi telah dijadikan kambing hitam oleh PKR bermula dari kes beliau menjadi saksi yang mendengar Saiful bersumpah.Ramlan Porigi diserang bertubi-tubi oleh kawan-kawan PKR dan akhirnya beliau dipaksa melafazkan sesuatu di dalam Masjid Perda.


Ramlan Porigi dituduh sebagai ahli UMNO dan beliau menyatakan beliau masuk UMNO pun kerana terpaksa.Apakah Ramlan masuk UMNO kerana inginkan jawatan imam?Sekali lagi institusi keagamaan tercemar kerana Anwar.Apakah pra syarat nak jadi imam perlu jadi ahli UMNO? Ramalan Porigi juga dimaklumkan telah mengisytiharkan dirinya sebagai ahli PAS. Itu tidak menjadi masalah. Namun, kenyataan Ramlan yang menyatakan bahawa beliau diminta oleh pihak tertentu.Siapakah pihak tertentu tersebut?


Mengapakah beliau tidak menceritakan secara terus terang?Apakah ini sifat seorang imam yang penakut.Imam Porigi tidak beani menyatakan yang benar walaupun pahit.Kenyataan lebih kurang 7 minit Ramlan Porgi semalam, adalah senjata Anwar.Apakah senjata ini bakal menembak Anwar semula?Apapun yang berlaku politik Permatang Pauh telah dicemari dengan pencemaran institusi masjid dan imam. Masyarakat mula nampak imam boleh dipolitikan dan takut dan BILAKAH PULA ANWAR NAK BERSUMPAH.MENGAPAKAH RAMLAN YANG DICATURKAN.MASYARAKAT NAK TENGOK BILA ANWAR INGIN BERSUMPAH.ITU SAHAJA.


Imam Porigi jelas dkudakan dan penakut. Imam porigi dikudakan oleh pihak tertentu (seperti yang dia maklumkan) dan dkeldaikan oleh Anwar. Inilah nilai seorang imam. Lebih baik mufarakah sekiranya imam Porigi yang menjadi imam.Takbir!!!!!!